3e projectdag + 2e ziekenhuis - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu 3e projectdag + 2e ziekenhuis - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu

3e projectdag + 2e ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Augustus 2016 | Roemenië, Zărneşti

De projecten waren eigenlijk precies net als de eerste 2 dagen, er is flink gebouwd en de kinderen hebben zich goed vermaakt met kleuren, sporten, liedjes en lekkere ranja.

In de middag zijn we naar een psychiatrisch ziekenhuis buiten het dorp geweest. Een vrij groot complex dat bestond uit 1 hoofdgebouw en 2 kleinere bijgebouwen. Van tevoren hebben ze ons geprobeerd voor te bereiden op het feit dat deze locatie er nog slechter aan toe was dan de andere.

Eenmaal aangekomen bleek dat eigenlijk niet zo te zijn. Ze waren er al lange tijd niet geweest en in die tijd is het beter geworden. De patiënten leken wel wat zwaarder te zijn maar dat zou ook heel goed kunnen komen door het feit dat ze wat meer vrij konden rondlopen in plaats van platgespoten te worden met kalmeringsmiddelen.

De kamers waren netter al lagen er wel meer mensen per kamer en het zag er allemaal een stuk schoner uit.

In de avond was er een kerkdienst waar een deel van onze groep heen is geweest. Aansluitend hebben we gegeten en daarna met beide jeugdgroepen gezongen en God aanbeden.

Vandaag ( officieel onze 4e projectdag, ik ben wat vertraagd met de dagverslagen haha ), kunnen we helaas geen projecten doen omdat het aanhoudend regent en niet een beetje ook.