1e werkdag! - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu 1e werkdag! - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu

1e werkdag!

Door: Dennis Knol

Blijf op de hoogte en volg Dennis

09 Augustus 2016 | Roemenië, Zărneşti

Inmiddels beginnen we al bijna weer aan het ontbijt voor de 2e werkdag. Gisteren was een heftige dag met veel indrukken.

We hebben kinderwerk gedaan samen met een groep van onze Roemeense vrienden. Er waren een stuk of 30-40 kinderen. Het was mooi om ze te zien genieten van de tijd en energie die we ze gaven. De tekeningen waren niet aan te slepen, ze bleven maar nieuwe pakken om in te kleuren en toen de voetballen uit de tas tevoorschijn kwamen waren sommige kinderen niet meer te houden. Wat een energie en wat een lol hadden die kinderen.

De andere kant van het verhaal is dat we, samen met een van de leiders van de gipsy kerk en onze Roemeense jeugdleider, zijn wezen kijken bij een paar van de armste mensen van de community. "Huizen" waar 2 ouders met 4 kinderen wonen in 2 kamers van in totaal maximaal 12 m2. Open riool naast het huis, schimmel op de muren, verrot hout en 2 slaapbanken voor de hele familie.
Nog niet iedereen van de groep heeft dit gezien maar de mensen die het bekeken hebben zijn allemaal geschrokken. Dit is een heel stuk erger dan wat we vorig jaar hebben gezien.

De gipsy's zijn redelijk gewend aan Nederlanders die op bezoek komen. Naast een lichte schaamte zijn ze vooral heel dankbaar dat er toch mensen zijn die iets voor ze willen betekenen.

Vandaag de 2e kerkdag en in de middag gaan we brood en fruit uitdelen in een van de ziekenhuizen.

• 09 Augustus 2016 - 08:32

Martin Knol:

Prachtig werk wat jullie daar doen.
    Ik heb in Polen dergelijke armoede gezien en
    een klein steentje mogen bijdragen.
    De dankbaarheid van de mensen is echt onvergetelijk.

Veel sterkte en kracht gewenst.

Gr. Martin en Margriet

• 09 Augustus 2016 - 08:56

Geja:

Goed werk mensen!!
    Heel veel succes en Gods zegen voor vandaag.!

Liefs, Geja en Henk.

• 09 Augustus 2016 - 10:09

Attie:

Ja dan weten we even weer hoe goed we het hebben! Best heftig hè al die indrukken.
    Heel veel succes vandaag en ook voor vandaag weer Gods zegen toe gebeden!

Groet, Klaas Jan en Attie

• 09 Augustus 2016 - 10:39

Liebrecht Hellinga:

Indrukwekkend.
    Goed bezig mensen!
    Wij bidden dagelijks voor jullie en voor de Roemenen die jullie ontmoeten.
    Heb een goede, gezegende, tijd met elkaar!

hartelijke groet, Liebrecht Hellinga

• 09 Augustus 2016 - 13:49

Letty:

Mooi om steeds jullie ervaringen te lezen! In gedachten zijn we bij jullie.

• 09 Augustus 2016 - 21:31

Auktje:

geweldig om te lezen ,,de indrukken die jullie ervaren , dan besef je wat wij allemaal hebben ,
    groetjes Kor en Auktje