2e reisdag + zondag - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu 2e reisdag + zondag - Reisverslag uit Zărneşti, Roemenië van Dennis Knol - WaarBenJij.nu

2e reisdag + zondag

Door: Dennis Knol

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Augustus 2016 | Roemenië, Zărneşti

Een kleine vertraging in de verslaglegging. Gisteren kwamen we rond 1 uur in de nacht (eindelijk) aan in Zarnesti. Onze Roemeense vrienden stonden ons vol enthousiasme op te wachten en we werden wederom warm onthaald.
Daarna zo snel mogelijk naar het pension om te slapen.

Om 8 uur stond vanmorgen een uitgebreid ontbijt voor ons klaar waar we met zn allen flink van genoten hebben. Daarna was het tijd voor de zondagse kerkdienst. 3 uur lang hebben we kunnen luisteren naar Roemeense sprekers, Roemeense liederen en Roemeense gebeden (iedereen die hardop door elkaar aan het bidden is). Even wennen maar toch ook wel weer erg mooi. We mochten als groep een paar Engelse liederen zingen en dat was erg tof om te doen.

Na de dienst hebben we heerlijk geluncht in de kerk en vervolgens hebben we een kleine bergwandeling gemaakt. Zodra iedereen de busjes instapte en de muziek aan ging was het weer net als vorig jaar. Ontzettend vertrouwd en gezellig!

De bouwgroep is hierna naar de gipsy wijk gegaan. Dit maal mogen we dienen in de andere gipsy wijk van Zarnesti. Toen de bouwgroep terugkeerde kregen we te horen dat deze wijk nog vele malen armer was dan die van vorig jaar en dat dit echt net een sloppenwijk was
Aangeslagen vertelden ze en morgen mag de rest van de groep het met eigen ogen gaan bekijken.

In de avond hadden we nog een dienst. Deze duurde 2 uur en was ook erg indrukwekkend. Er werd veel met ons en voor ons gebeden en het was prachtig om de harten van de Roemenen te zien voor hun grote God. Wat een krachtige gebeden en wat een compassie en emotie.

Morgen is de eerste werkdag.
Neem ons vooral mee in jullie gebeden en gedachten.

• 07 Augustus 2016 - 21:35

Opa En Oma Prins:

Veilig aangekomen! Daar zijn wij dankbaar voor.gezegende zondag gehad, wat fijn. Onze gedachten en gebeden zijn bij jullie, wij weten hoe nodig jullie werk daar is. Sterkte en ook succes, maar ook een fijne tijd daar.groetjes en liefs. Opa en oma.

• 08 Augustus 2016 - 10:40

Geja Veldman:

We denken aan jullie, bidden voor jullie!!
    Zet em op!!
    Fijne dag toegewenst.